Digitala lösningar med användarvänlighet i fokus

02 oktober 2019 admin

Är ni ett mindre eller större företag som söker en e-handel byrå i Stockholm för att få hjälp? Allt fler av alla dagliga transaktioner och affärer görs via webben. Såväl mellan företag som till konsument. Oavsett, blir också kraven allt större på användarvänlighet och att slutanvändaren upplever sig vara den som är viktig. 

Det måste också bli vägledande för den som står i begrepp att utveckla eller köpa in nya digitala tjänster för sin verksamhet. Förbi är den tid då det var kunden som vackert fick lov att anpassa sig efter tekniken.

 

Att bemötas med mänsklighet gör saker begripliga

Det finns de som verkligen tagit fasta på och driver utvecklingen i denna riktning, med kundens behov i fokus. De erbjuder tjänster och digitala lösningar inom frontend, webb, e-handel och appar. I alla projekt står slutanvändaren i centrum vilket resulterar i att gränssnittet i en app eller e-handelslösning bjuder på tilltalande upplevelser. 

För den kund som står i begrepp att köpa in digitala lösningar men som inte är hemma i byråernas värld eller språk, kan det lätt upplevas som snårigt. Ett besök hos Kreationsbyrån får dock många frågetecken att rätas ut. Där görs saker både mänskliga och begripliga: https://www.kreationsbyran.se/

 

Tekniken viktig men står i bakgrunden

Att vara kund idag innebär fler möjligheter; fler val och beslut. Samtidigt som tekniken blir allt mer avancerad. Oavsett om det är du som företag som är kund hos en byrå, eller om man är den kund som till slut skall använda en webbshop eller app, är kundfokus centralt. 

Det är kundens nytta och upplevelse som måste stå i centrum. För om man som kund inte förstår eller känner sig välkommen, spelar det ingen roll hur avancerade olika tjänster är. Då filosofin bakom såväl byrå som teknik görs tydlig, skapas samtidigt ett förtroende vilket även gynnar affärerna.

Fler nyheter