En kundklubb ger information

27 november 2020 jonas olsson

En kundklubb är något som många butiker använder sig av som extra service till kunderna. Man kan få en mängd extra fördelar som är såväl ekonomiska som roliga att ta del av. Eftersom kundklubbar aldrig kostar något så gör det att man som kund sällan tackar nej.

Men vad är det man får egentligen? Jo, i en kundklubb brukar man få information gällande nya modeinfluenser, när en ny kollektion släpps och andra viktiga händelser som när det är rea till exempel. Förstahandsinformation om sådant som andra får i sista minuten.

 

Poäng och rabatter

I kundklubbar brukar man ha någon typ av ekonomiskt system som gör att kunden tjänar på att vara med. Det kan vara att man får poäng på varje köp eller att man får vissa rabatter per år eller per köp. Som kund kan det innebära att man blir mer benägen att handla hos den butiken eftersom det då blir billigare.

 

 

Det är också oftast tanken bakom en kundklubb, att man som butik vill få trogna kunder som handlar allt inom området hos den egna butiken. Men som mervärde är det också att ge sina kunder en lite mer speciell upplevelse än vad bara besöket i butiken kan ge.

 

En hel värld av möjligheter

Som ägare av en kundklubb så finns det en hel palett att välja bland. Förutom information om vad som händer inom butikens område och ekonomisk ersättning till kunderna, så kan man välja precis vad man vill ge just sina egna kunder.

Många väljer att ha samarbetspartners som kan ge rabatter på sina produkter och tjänster. Det ger butikens kunder ett extra mervärde som kan vara mycket populärt. En matbutik kan till exempel samarbeta med en resebyrå. Man kan även ha speciella kundkvällar där man hittar på lite extra roligheter. Det kan vara speciella varor eller kanske ett uppträdande.

Fler nyheter