En kundklubb ger lojalare kunder och bättre lönsamhet

22 oktober 2019 admin

Driver du företag och letar efter sätt att både vinna fler marknadsandelar och dessutom få trognare kunder? Då är en kundklubb med ett riktigt bra och förmånligt lojalitetsprogram ett hett tips – om du inte redan har en. De flesta större och medelstora företag, oavsett bransch, har idag någon form av kundklubb som både företaget och kunderna drar stora fördelar av. Kunder uppskattar generellt sett att få ta del av förmånliga erbjudanden, härliga rabatter och ett bra bonusprogram – och ditt företag belönas med att befintliga kunder blir mer lojala och att nya kunder får upp ögonen för din verksamhet.

 

 

Anpassa din kundklubb efter bransch

 

Att utforma och designa en kundklubb kan upplevas lite komplicerat om man är ovan och ska göra det för första gången. Som tur är finns det många proffsiga företag som sysslar enkom med att utveckla just kundklubbar och lojalitetsprogram – perfekta att ta till hjälp om projektet känns en aning för svårt. En kundklubb kan anpassas in i minsta detalj utifrån såväl branschen du är verksam inom, som vilka önskemål du har och vilken typ av bonus- och lojalitetsprogram du själv har som favorit. Snegla på andra inom samma område, samla inspiration och få hjälp att utveckla världens bästa kundklubb för just ditt företag!

 

Bonus och poäng även för B2B-kunder

 

Många kundklubbar är främst inriktade på slutkunder i form av privatpersoner, men bonusprogram kan med fördel också användas för företag med B2B-kunder. Med en egen kundklubb speciellt utvecklad för dina företagskunder, kan du belöna dem med förmånliga poäng och rabatter och på så vis motivera dem till att fortsätta handla hos just ditt företag. B2B-relationer är oftast mer lönsamma både för dig som leverantör och för företaget som är din kund – ett företag handlar ofta för större summor och du kan därmed erbjuda bättre rabatter och schysstare priser. 

 

Fler nyheter