Kundlojalitet som trygghet för företaget

20 juli 2021 jonas olsson

Ett företag står och faller med den försäljning som sker. Därför är det väldigt skönt som företag att ha en trygghet gällande sina kunders lojalitet. Det vill säga att veta att man har ett fast kundunderlag som bara rullar på, månad efter månad och år efter år. Även om det alltid är nya kunder som tillkommer, och kunder som försvinner, så ger det en aning om hur nästa månad kommer se ut.

Men hur ska man som företag kunna hamna där? Det kan rulla på, utan att du gör någonting. Men troligen vill du vara lite mer säker på att dina kunder kommer att fortsätta handla produkter och tjänster hos dig. Då kan du skapa en mer kontrollerad kundlojalitet genom att anlita företag som https://www.inspirationcompany.se/ för att starta en kundklubb. En klubb där dina kunder får fördelar som gör att de blir mer benägna att fortsätta vara kund hos dig.  

Mervärdet i en kundklubb

Vad är det då för mervärden som en kund kan få i din kundklubb? Svaret på den frågan är att det bestämmer du själv. Men när du anlitar ett företag som arbetar inom området så kan du få en mängd tips på vad du kan välja bland. Du kan även få en skräddarsydd lösning som passar för din bransch och ditt företag. Det kan vara en bonustrappa, där kunden får ökad rabatt ju mer den handlar, men även andra typer av fördelar.

Något som brukar vara populärt, när du säljer produkter, är att låta dina kunder bli inbjudna först på rea. Men även få vara först att få introduktion när det är någon ny produkt som säljs. Du kan göra ett event av det, med lite gott att äta och dricka eller någon känd gäst som föreläser eller uppträder. Och du kan även ha samarbeten med andra företag som ger rabatter.  

Fler nyheter