Nya ljusskyltar för din firma

04 mars 2021 william eriksson

Känner du för att förnya ditt företag, kanske utöka sortimentet, bygga om och modernisera? Ett bra sätt för att ytterligare framhäva det nya, och de förändringar som görs, är att sätta upp nya ljusskyltar. Byt ut den gamla, om du hade någon, mot en modern ledljusskylt med plexifront, så syns det tydligt att det händer något nytt.

Om det är så att din pappa har startat firman, kanske du tycker att allt ska vara som det är. Du kan ändå byta ut den gamla skylten och ersätta den med en ny med högre prestanda. Låt gärna samma logotype vara kvar, om du inte vill göra en ny, men sätt upp den i nyversion.

 

Billigt i längden

En skylt är ju en långtidsreklam, kan man säga. Den sitter där över entrén eller på din fasad under väldigt lång tid, och om man tänker på det blir kostnaden låg. Att den lyser är ju själva vitsen med den, så att den verkligen syns även när solen inte är framme.

Ledljus är energisnål belysning, och blir inte lika varm heller, så även ur den aspekten är det en fördel att byta ut en gammal, urmodig, skavd eller sliten reklamskylt och få lite ny touch på hela konceptet. Att det är ganska billigt i längden håller du nog med om.

 

 

Konkurrensfördel att vara igenkänd

Ju mer inarbetat ett varumärke eller ett företag är, desto troligare är det att det blir kundens förstahandsval. Det som är välkänt köper vi gärna, och därför är det bra med ljusskyltar. De påminner folk hela tiden om företagets existens.

Om du investerar i en riktigt klatschig skylt, så kan du lita på att den syns och diskuteras. Syns man så finns man, är ett känt uttryck. Annonser syns också, men bara en liten tid, sedan är annonskostnaden förbrukad och borta, medan skylten sitter kvar och lyser.

Fler nyheter